Iklan Free

Sunday, August 8, 2010

Untuk pengetahuan umum, malam ini dan detik ini aku telah menukar tema blog aku. Welcome to our visitor. Walaupun sebenarnya aku tidak berhajat pun hendak menukar tema blog ini pada mulanya tetapi atas nasihat dan tunjuk ajar daripada sifu slamer39 ia akhirnya berlaku juga. Dan hasilnya agak menarik hati aku. Tema blog ini aku ambil dari halaman web btemplates.

Pada mulanya aku berasa takut juga hendak menukar tema blog ini sebab risau kalau2 semua post sebelum ini hilang. So dengan memberanikan diri dan dengan semangat untuk belajar aku pun cuba la juga tukar tema tu and then it's worked now. Haha.. i really happy.

Untuk menukar tema ini atau themes dalam bahasa inggeris, tema ini perlu di muat turun terlebih dahulu dan kemudian extract file.rar tersebut, jika tidak file tidak akan dapat dibaca. Kemudian pergi ke halaman edit html dan klik browse, cari file yang di download tadi dan tekan butang upload. Selesai sahaja upload, paparan keep widget dan delete akan terpapar. Jika anda mahu mengekalkan widget sebelum ini didalam tema yang baru maka anda click pada keep widget and vice versa.

Dan selepas selesai menukar tema anda haruslah menyusun balik elemen2 blog kerana susunannya akan lari daripada susunan asal.

Selamat mencuba : )

0 comments:

Post a Comment

Keladi Air Followers

Keladi Air Members