Iklan Free

Sunday, August 8, 2010

aku suka sangat bela ikan. tapi biasanya mati la sebab tak pandai jaga. aku pun tak tau pasal apa dia cepat mati. pastu nak dijadikan cerita aku nak cuba lagi bela ikan ni. mana tau kot2 menjadi. so aku try la bela dalam bekas cat plak. aku letak skali ngan pokok keladi air.
Baca Lagi..


aik.. ajaibnya dah seminggu lebih tapi ketujuh-tujuh ekor ikan aku tu selamat jerk menjalani rutin hariannya dalam bekas tu. masuk hari yang ke 14 ikan tu stil idup. pastu aku pun dengan tekad nak bela ikan gapi ni secara besar besaran.

Petang tu jugak aku pegi kedai hardware dan beli kerek(telaga) untuk dijadikan tempat bela ikan. bawah dia aku letak simen bagi tak bocor. masuk jer dalam tuh terus ikan-ikan tu beranak. perghh suka tu tgk anak2 ikan bermain main. ikan2 ni kuat makan jugak tapi sebab mulut ia kecik so tak la banyak sangat dia makan kan kan.






ni ikan gapi masa aku letak dalam bekas cat

0 comments:

Post a Comment

Keladi Air Followers

Keladi Air Members