Iklan Free

Sunday, August 8, 2010

> Baca sampai abis, sian tau dia..
> Kisah Ameer yang gila
> Maka tersebutlah kisah di sebuah kampung bernama Pinang
> 18,namanya
> sebegitu kerana hanya terdapat 18 pokok pinang kat kampung
> tu,kira banyak
> jugakkan... tinggal lah seorang orang yg gila bernama
> Ameer( memang nama
> sebenar). Ameer tinggal seorang diri setelah kedua
> ibubapanya meninggal
> dunia.Pondoknya terletak di hujung kampung. Ada org kata,
> Ameer ni mewarisi
> sifat gila dari bapanya..
>
> Peristiwa tragis ini berlaku pada hari jumaat. maka hendak
> dijadikan
> cerita, seperti hari2 jumaat yg lain, Ameer akan pergi ke
> masjid utk
> menunaikan solat jumaat. sungguhpun dia ni gila..tapi dalam
> bab
> sembahyang
> dia tak pernah gila. oleh itu kengkawan semua, contohilah
> sikap Ameer ni,
> jgnlah miss solat. nnti kita lebih gila dari org yg gila.
>
> Setelah selesai solat, Ameer pun macam biasa nak balik
> rumah dia. Puas
> dicarinya selipar buruk kesayangannya, tapi tak berjumpa
> jugak.
> Benganglah
> si Ameer ni sebab selipar dia dah kena curi. Dengan
> tergesa2..Ameer masuk
> balik ke dalam masjid dan terus menuju ke microfon.
> Apalagi...dia pun
> buat pengumuman dengan suara yg ala2 ganaz lagi brutal..
>
> "Kepada sesiapa yg curik kasut aku, tolong pulang
> balik, kalau tak aku
> akan buat macam yg arwah bapak aku buat tahun
> lepas!!!!"
>
> Maka takutlah orang kampung Pinang 18.. Almaklumler...orang
> giler ni klau
>
nak mengamuk punyalah dahsyat. Klau tak guna parang, mesti
> tak thrill.
>
> Tetiba datanglah seorang budak dengan wajah yg pucat lagi
> takut
> menjinjing selipar buruk Ameer. Sambil tersengih2 budak tu
> berkata...
>
> "alaaa abang ni.. saya nak bergurau pun tak
> boleh.."
>
> Ameer menjegilkan biji matanya tanda geram sesangat kat
> budak tu.
> Lintang-pukanglah budak tu lari. Setelah dapat selipar
> buruknya..Ameer pun
> bersiap2 utk meninggalkan masjid. Pak Imam yg dari tadi
> memerhatikan
> kelakuan Ameer cuba mendekatinya. Dengan rasa takut.. Pak
> Imam pun
> bertanya...
>
> "Errrr...boleh aku tahu..apa yg arwah bapak ko buat
> bila dia tak dapat
> semuala selipar dia"
>
> "Balik kaki ayamler...."jawab Ameer dengan
> selamba rocknyerr..

> > Wassalam"

0 comments:

Post a Comment

Keladi Air Followers

Keladi Air Members