Iklan Free

Sunday, August 8, 2010

Siapa la yang mula2 publish ayat ni yer.. terpkir plak aku macamana orgnya n kenapa orang ni suka sgt guna ayat ni"Ada aku kesah". Kadang2 ayat macam ni menyakitkan hati orang yang terkena tapi?? Ada aku kesah.. huhu..

Hmmm... mesti korang terpikir kan kenapa aku terfikir fikir pasal ayat ni, padahal small matter jer btol tak. tapi bagi aku ayat2 macam ni merosakkan bahasa jiwa bangsa rakyat malaysia.
contohnya ayat macam ni

abu : eh korang aku nak pergi main bola hari ni
ali : habis tu ada aku kesah???

bg korang la,, kalo korang kat tempat abu tu apa yg korang akan buat


Lagi satu ayat yang orang skang suka guna iaitu "gila/giler" bila plak ayat gila ni jadi kata sendi nih. contoh ayat..
"best giler aku makan nasi lauk kari tadi.."
kenapa perkataan giler ni mesti dimasukkan?? bukan ke giler ni maksudnya tak betul n mereng. so maknanya korang akan rasa gila bila makan nasi lauk kari?? macam tu ke??

Eh ada aku kesah ke?? tak tak aku tak kesah pun korang pikir. tapi bila pkir2 balik, pkataan yang korang guna tu walaupun lucu bagi korang tapi sangat menyakitkan bagi orang yang terkena.

~ lebih baik aku dengar lagu andai ku tahu, eh eh korang sibuk pesal aku nak dengar lagu apapn, Ada aku kesah>>

0 comments:

Post a Comment

Keladi Air Followers

Keladi Air Members